В КЗО "Біляївський ліцей" працює практичний психолог   

 

Смирнова Ірина Юріївна

 

Закінчила ХНПУ ім. Г.С. Сковороди

факультет Психології

 

стаж роботи: 3 роки

 

 

Поради батькам

 Як допомогти своїй дитині визначитись з вибором професії

Не всі школярі здатні прочитати обов'язкову програму з літератури, а ми хочемо, щоб вони вибрали справу на все життя. Батькам треба підказати дитині куди йти вчитися, при цьому не зіпсувати їй майбутнє.
Природним є бажання батьків - допомогти дитині з вибором. Питання тільки в тому, як це зробити.

1. Виховуйте в дитині самостійність
На жаль, займатися цим за рік-два до випускного запізно, самостійність дитині треба надавати з народження, але краще почати хоч с 10 років. Головне правило в профорієнтації просте: "Дитина повинна вибрати професію сама". Тільки сама людина знає, що їй потрібно. І тільки так дитина не буде звинувачувати батьків, якщо щось піде не так, або думати, що упустила свій шанс.

2. Покажіть професії зсередини
У дорослих велике коло знайомих з різниx фахів. Попросить своїх друзів розповісти дитині, чим і як вони займаються на роботі. Важливо почути про звичайні повсякденні справи. Наприклад, про те, як доводиться писати листи, як працюють з кресленнями в реальних умовах, як вранці потрібно приходити рівно до восьмої, як заповнювати звіти і пити чай з бухгалтерією.
На багатьох підприємствах проводять дні відкритих дверей. Про багато професій в нас туманне уявлення. Краще познайомитися з роботою ближче, ніж витратити кілька років і зіткнутися з конфліктом очікування і реальності.
Ще важливо, що здоров'я має відповідати умовам праці. Зрозуміти, зможе дитина чи ні, можна тільки в бойових умовах або хоча б під час відвертої розмови з представником професії.

3. Знайдіть варіанти навчання в інших містах і країнах
Найчастіше ми навіть не підозрюємо, де і ким можна працювати, поняття не маємо, які спеціальності є в ВУЗах навіть в сусідніх містах, не кажучи про університети на іншому кінці країни. І зовсім даремно. Звичайно, переїзд дитини в інше місто - це не розважальна прогулянка в парк, підтримувати на відстані складніше. Але це того варто, якщо мова йде про професію на все життя.

4. Не плутайте улюблений урок в школі і професію!
Стандартна логіка: добре дається математика - йди вчитися на програміста, добре дається література - на філолога, нічого не подобається - тоді давай на менеджера. Це знання потрібно підганяти під цілі, а не вибирати роботу, виходячи з знань.
Вибирати треба професію, з якою дитина буде заробляти гроші, а не улюблений предмет. Може  дитині подобається вчитель, зручний кабінет і красиві матеріали, а в професії нічого такого не буде.

Ось: Чек-лист турботливих батьків!
Коротко про те, що зробити для допомоги дитині:

  • Не наполягати на своєму виборі і дати дитині самій визначитися.
  • Розповісти, які професії зараз потрібні.
  • Пропонувати ті професії, які зацікавлять дитину, а не ті, які підкаже тест або оцінка в журналі.
  • Дати максимум інформації про різні професії.
  • Показати неочевидні рішення: спеціальності, про яких у вашій області не чули.

Відмінним рішенням усіх питань може стати книга для розвитку дітей "Місто майстрів"! Там яскраво в картинках і зрозуміло описані різноманітні професії всіх сфер діяльності. Ваша дитина точно залишиться задоволеною!

 

 

Як вибрати професію до душі

Будь-яка робота повинна приносити задоволення,
і не тільки матеріальне, а й духовне.
Саме тому я підготувала для тебе цікавий тест на профорієнтацію.
Він допоможе Тобі краще пізнати себе і зробити правильний вибір професії.
1. На мій погляд, контролювати інших людей і вести облік - нудне заняття.
1. Так.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
2. Я краще буду займатися фінансовими операціями, ніж виступати на сцені.
 1. Так. 
2. Важко відповісти. 
3. Ні.
 3. Ніколи точно не розраховую час, який витрачаю на дорогу до школи. 
Для мене це здається неможливим
.
1. Так.
 2. Важко відповісти. 
3. Ні.
 4. Ризик - моє друге «Я». 
1. Так.
 2. Важко відповісти. 
3. Ні.
 5. Терпіти не можу безладу. 
1. Так. 
2. Важко відповісти.
 3. Ні.
6. Охоче проведу вільний час за книгою про досягнення в сфері науки.
1. Так.
 2. Важко відповісти. 
3. Ні.
 7. Мої записи зазвичай не надто добре структуровані і організовані.
 1. Так.
 2. Важко відповісти.
 3. Ні.
 8. Я завжди відкладаю частину грошей на потім, не витрачаючи все і відразу. 
1. Так.
2. Важко відповісти.
 3. Ні. 
9. У мене на робочому столі швидше безлад, ніж бездоганний порядок. 
1. Так. 
2. Важко відповісти.
 3. Ні.
10. Люблю виконувати завдання відповідно до інструкції, 
або по чітко зазначеним алгоритмам.
1. Так.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
11. Якби я був колекціонером, то зберігав все впорядковано:
в папках, ящиках, на поличках
.
1. Так.
 2. Важко відповісти. 
3. Ні.
 12. Я дратуюся, коли потрібно навести порядок в кімнаті,
упорядкувати або систематизувати щось.
1. Так. 
2. Важко відповісти. 
3. Ні.
 13. Люблю працювати за комп'ютером - набирати і оформляти тексти, 
робити
розрахунки.
1. Так. 
2. Важко відповісти. 
3. Ні. 
14. Перш ніж приступити до справи, я докладно продумаю свої дії. 
1. Так. 
2. Важко відповісти. 
3. Ні.
15. Вважаю, що черпати інформацію з таблиць і графіків - зручно і швидко.
1. Так.
2. Важко відповісти. 
3. Ні. 
16. Я в захваті від ігор, де можна розрахувати шанси на перемогу
і зробити обережний, але точний хід.
 1. Так.
 2. Важко відповісти. 
3. Ні.

17. Вивчаючи іноземну мову, потрібно почати з граматики,
а не отримувати розмовний досвід без знання граматичних основ
.
1. Так.
 2. Важко відповісти. 
3. Ні.
 18. Я завжди намагаюся всебічно вивчити проблему,
з якою стикаюся (пошукати інформацію в мережі,
прочитати необхідну літературу, проконсультуватися з
фахівцями).
1. Так.
 2. Важко відповісти. 
3. Ні. 
19. Коли я пишу лист, мені важливіше:
 1. Логічність тексту. 
2. Важко відповісти. 
3. Образність викладу. 
20. У мене є щоденник, в якому я планую свої справи на кілька діб вперед.
 1. Так. 
2. Важко відповісти. 
3. Ні.
21. Я не пропускаю можливості подивитися випуск політичних і економічних новин.
1. Так.
 2. Важко відповісти. 
3. Ні.
 22. Я хотів би, що моя професія ... 
1. Кожен раз дарувала мені нову порцію адреналіну. 
2. Важко відповісти.
 3. Занурювала мене в стан спокою і давала відчуття захищеності. 
23. Я виконую роботу в останній момент. 
1. Так.
 2. Важко відповісти. 
3. Ні. 
24. Покористувавшись книгою, я завжди ставлю її на місце.
 1. Так.
 2. Важко відповісти. 
3. Ні.
 25. Лягаючи в ліжко, я точно знаю, чим буду займатися завтра.
 1. Так.
 2. Важко відповісти.
 3. Ні.
26. У своїх діях і словах керуюся принципом «Сім разів відміряй, один - відріж».
1. Так.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
27. Якщо мене чекає відповідальна справа, я неодмінно складу план його виконання.
1. Так.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
28. Після довгих посиденьок з друзями я мию посуд вже вранці.
1. Так.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
29. Я відповідально ставлюся до свого здоров'я.
1. Так.
2. Важко відповісти.
3. Ні.
30. Якщо у мене щось не виходить, я ...
1. Терпляче шукаю рішення.
2. Важко відповісти.
3. дратує і злюся.

Підрахуй бали, скориставшись таблицею

 


Від 49 до 60 балів

Ти хочеш бути бездоганним у всьому, чого вимагаєш і від оточуючих. Оскільки Тебе цікавлять різні знакові системи (цифри, коди, природні та штучні мови), Ти напевно зможеш знайти себе в професіях, пов'язаних зі створенням документів, аналізом і перетворенням текстів. Коректор, технічний редактор, нотаріус, секретар - ось ті спеціальності, які Тобі з легкістю вдасться освоїти в вузі. Також Ти можеш стати незамінним співробітником бухгалтерії, відмінним економістом, демографом, чудовим програмістом, картографом або математиком.

Тебе часто захоплює те, що іншим здається нудним і одноманітним. 
Креслярське справа, робота з паперами, буквами і розрахунками,
контроль і аналіз - заняття, в яких Тобі не буде рівних серед колег.
Часто люди Твого типу - прекрасні бізнесмени і керівники.
Однак Тобі пора вчитися розслаблятися, постійне самовдосконалення виснажує
і не дає відчути всі радощі життя.
Від 37 до 48 балів
Люди Твого типу уважні і зібрані. Зазвичай їм підходять професії,
які вимагають чудовою пам'яті, точних розрахунків, досконалого знання
документації і законів. Юрист, митний декларатор, статистик, кресляр,
економіст і фахівець з комп'ютерних технологій - професії, в яких
Ти можеш досягти значних успіхів. Однак пам'ятай, що відповідні їм сфери
діяльності вимагають посидючості, зосередженості і здатності абстрактно мислити.

Від 25 до 36 балів

 Інтерес до знакових систем у Тебе мало виражений. Однак Ти здатний оперативно і ретельно виконувати свої обов'язки. До того ж, дисципліна і вимогливість до себе допоможуть підкорити будь-яку вершину, було б бажання. Гнучкість і швидкість прийняття рішень сприяють досягненню найкращого результату. Тобі підійде робота геолога, меліоратора, еколога, інженера, гідролога, конструктора, вченого. А ще варто подумати про професію ветеринара або агронома. Знакові системи кілька «сухуваті» для Тебе. Тому, вибираючи професію, орієнтуйся на власні захоплення та інтереси.
Від 13 до 25 балів

 Документи, знаки і розрахунки Тебе точно не цікавлять. Люди Твого типу бездоганні імпровізатори, вміють активно діяти і швидко приймати рішення, нестандартні і непередбачувані, що характерно для представників творчих професій. Реклама, дизайн, журналістика і психологія - сфери, в яких Ти будеш відчувати себе як риба у воді. А ще ізТебя може вийти бездоганний учитель, продюсер або вихователь.
Від 0 до 12 балів

 Такий нестандартної особистості, як Ти, просто необхідно розвивати силу волі, витримку і дисциплінованість, адже влаштовуючись на роботу Ти раз у раз будеш творити те, що «хочеться», а не те, чого вимагає керівництво. Робота, що припускає жорстке виконання плану і дотримання термінів, Тобі навряд чи підійде. Професії художника, фотографа, артиста, скульптора або поета - з Твоєї категорії. Подумай також і про спеціальності дизайнера, режисера, актора або диригента.

Панічні атаки і як з ними боротися

Як захистити себе від панічних атак зі сторони оточуючих людей. Ця тема актуальна була у будь які часи, а зараз стала дуже гострою.

Найголовніший факт, якщо ви реагуєте на панічну атаку, значить у вас  є почуття і вони вас атакують: сором, вина, страх. Дуже гарно зрозуміти звідки вони і вміти з ними поводитися.

Другий важливий факт, треба придивитися до людини та зрозуміти, чого він від вас хоче. Часто за атакуючою поведінкою стоїть прагнення отримати любов, увагу і визнання, котрих так не вистачає у житті. Ви можете це зрозуміти, але не зобов’язанні давати це, а можна просто поспілкуватися: «Я розумію, що тобі потрібна любов (визнання), але я не можу це зараз дати».

Нагадуємо :  Ви не несете відповідальність за почуття інших.

 Пам’ятайте : Не піддаватися негативному настрою, не вступати в суперечку, не робити зустрічну атаку – це відпустить вашу енергію та зіб’є з пантелику. Будьте усвідомленіше в даний момент, задавати  собі питання: Що я відчуваю? Чого я хочу?

Вибудовуйте особисті кордони з кожною людиною, та показувати їх від випадку до випадку, щоб при конфліктній ситуації за них не заступати. Ви завжди  маєте право сказати  про свої межі чи піти, тим самим захистити себе.

Є декілька технік, які допоможуть вам у ситуаціях панічних атак

Техніка «Відповідь без реакції»

Атакуючий зачіпає вас за найвразливіші місця, пам’ятайте про це і не лякайтесь. Необхідно взяти під контроль емоції, які нахлинули  і для цього необхідно витримати паузу перед відповіддю, звернути увагу на своє дихання, нормалізувати його. Після цього відповідати стримано та продумано. Відсутність емоційної реакції збиває з пантелику атакуючих , а вам допоможе встояти і зберегти себе.

Технік « вибачення»

 

Ніщо так більше не бентежить як несподівана реакція! Якщо ви знаєте, що вас чекає чергова психічна атака, продумайте за що можна було б вибачитися в даній ситуації, щоб відразу зупинити атакуючого і заспокоїти агресію. Можна розмову почати з цього і у атакуючого не буде можливості нападати на вас.

Download
Чим зайняти дитину під час карантину.pd
Adobe Acrobat Document 431.0 KB

 

Основним завданням роботи психолога є забезпечення процесу соціалізації учнів у освітній діяльності, сприяння педагогічно доцільному і безконфліктному входженню молодої людини у світ дорослих, підготовка до самостійного життя в суспільстві, попередження і педагогічна корекція вад та відхилень розвитку особистості.   Діти мають різні психологічні особливості, інтереси та схильності, вони відрізняються рівнем розвитку, типом поведінки та стилем діяльності, але кожна дитина має право на прояв і повноцінний розвиток свого потенціалу. Школа має достатні резерви для того, щоб включитись в роботу з дітьми, які потребують особливої уваги зі сторони психолога та вчителів. 

Основні завдання психологічної служби:

 

1. Забезпечення якісного психологічного супроводу освітнього процесу;
2. Науково-методичне та практичне забезпечення корекційно-розвивальної та реабілітаційної роботи;
3. Орієнтація виховної роботи на психологічну профілактику негативних явищ в учнівському середовищі,  профілактику девіантної та ризикованої поведінки підлітків;
4. Здійснення психологічної реабілітації учнів, які зазнали різних форм насильства.

Робота психологічної служби спрямована на:
• роботу з педагогічними працівниками у атестаційний період та в рамках експерименту,
• організація роботи з першокласниками,
• організація роботи з учнями під час переходу з молодшої до середньої ланки школи,
• організація роботи з обдарованими учнями,
• організація роботи з важковиховуваними учнями,
• організація роботи з профільного та допрофільного навчання,
• організація роботи з попередження суїцідальних проявів та насильницьких дій.
• робота, яка пов’язана з урегулюванням конфліктів,
• психопрофілактика та психоконсультаційна робота з учнями, батьками, вчителями,
• просвітницько-методична робота, накопичення та систематизація науково-методичних матеріалів.

У функції шкільного психолога входять: психологічна діагностика; консультування учнів, батьків і вчителів; психологічна освіта; участь у педрадах і батьківських зборах;  психологічна профілактика.

 

Важливо, щоб кожній дитині було комфортно у школі, щоб вона хотіла до неї ходити та не відчувала себе самотньою й нещасливою. Важливо, щоб батьки та вчителі побачили її реальні проблеми, захотіли їй допомогти і, головне, зрозуміли, як це зробити.